Menu
Slide
doslider02
doslider01
Przesłanie
The Message
Die Botschaf
Autor | artist | Autor:Jan Herdlicka (1987)
miejsce | place | Ort: Dolina Uradu, ul. Szosowa 34, Urad
Moja praca artystyczna w żartobliwy i marzycielski sposób porusza kwestie nieustannie zmieniających się wzajemnych oddziaływań między istotami natury ludzkiej i nieludzkiej. Moje zainteresowania i inspiracje rozciągają się od science fiction przez ekologię, utopijne i dystopijne wizje, takie jak terraformowanie i technosfera, aż po magiczny realizm i mroczny romantyzm.
Chciałbym w ramach Przesłania zinterpretować festiwalowy temat okna jako portalu, który ukazuje wizję ludzkości uwikłanej w „naturę” podczas jej technologicznego zabiegania o niebo. Im bardziej rozwój cywilizacji dąży do oddalenia naszego życia od ziemi, tym bardziej z nią się zrastamy, a ostatecznie rośnie ona ponad nami i przez nas. Zakonserwowane rodzime rośliny (bluszcz, jemioła) za szybami wizjerów trzech uwikłanych posłańców to rośliny będące pionierami rozwoju rozpoczynającego się w progach naszych domów.
My artistic work deals playfully and in a dreamlike way with the ever-changing
interaction between human and non-human entities. My interests and influences range from science fiction to ecology, to utopian and dystopian concepts such as
terraforming and the techno-sphere, to magical realism and dark romance.
‘The Message’ interprets the festival’s theme ‘window’ as a platform that casts
a view on the future of humanity that – in spite of its technologically induced
unstoppable strive for heaven – is nevertheless earthbound to nature. The further civilization strives to develop a life beyond earth, the more we are connected to it – alas, earth will eventually grow over us and through us. The native plants (ivy and mistletoe) preserved behind the windows/vizors of the three caught-up messengers are pioneer plants of this development. A development that already set off right in front of our door steps.
In spielerischer und traumartiger Manier beschäftigt sich mein künstlerisches Arbeiten mit den stets im Wandel begriffenen Wechselwirkungen zwischen menschlichen und nichtmenschlichen Akteuren. Meine Interessen und Einflüsse reichen dabei von Science-Fiction zu Ökologie, über utopische und dystopische Konzeptionen wie Terraforming und Technosphäre, bis hin zu magischem
Realismus und Düsterromantik.
Mit der Botschaft möchte ich das Festivalthema „Fenster“ im Sinne eines Portals interpretieren, welches eine mögliche Vorausschau auf die sich in ihrem technologisch induzierten Himmelsstreben in „Natur“ verfangende Menschheit gewährt. Je weiter die zivilisatorische Entwicklung unser Leben von der Erde zu entfernen strebt, desto mehr verwachsen wir mit ihr, ja wächst sie letzten Endes über uns hinweg und durch uns hindurch. Die sich hinter den Fenstern der Visierscheiben der drei verfangenen Boten befindenden konservierten, heimischen Gewächse (Efeu, Misteln) sind dabei Pionierpflanzen dieser Entwicklung, welche bereits vor unseren Haustüren begonnen hat.