lAbiRynT 2019
Idee
idea
18
19
20
X
katalog
Katalog
Catalog
Archiv
Archives
Ausstellungen
Exhibition
Programm
Program
Organisatoren
Organizers
Akademie
Academy
Bildbericht
Photorelation
Karte
Map
Zdjęcia z Sutnarki
Fotografien aus der Sutnarka
Photos from Sutnarka
Wystawa studentów Wydziału Projektowania i Sztuki im. Ladislava Sutnara na Uniwersytecie Zachodnich Czech w Pilznie
Exhibition of students of Ladislav Sutnar Faculty of Design and Art of the University of West Bohemia in Pilsen
Kurator | curator: Štěpán Grygar
Autorzy | Autoren | authors: Barbora Bačová (1994), Marie Sedelmayerová (1999), Martina Havlová (1994), Alžběta Huclová (1994), Tereza Dudíková (1993), Martin Král (1993)
miejsce | Ort | place: Robert-Havemann-Str. 7, Frankfurt (Oder)
Wystawa prezentuje wybór prac studentów fotografii stosowanej na Wydziale Projektowania i Sztuki im. Ladislava Sutnara na Uniwersytecie Zachodnich Czech w Pilznie. Choć język wizualny autorów jest zróżnicowany, wszyscy zajmują się badaniem świata wokół nas.
Barbora Bačová łączy zdjęcia z podróży z tymi, które zrobiła w swoim domu na Słowacji. W efekcie powstała osobista sonda zapuszczona we współczesne społeczeństwo. Jej fotografie to obrazy magiczne, a ich układ przypomina język filmu. Tereza Dudíková przedstawia subiektywne spojrzenie na monumentalny kompleks budynków stojących w pejzażu. Zdjęcia, wykonane w różnych warunkach oświetlenia, składają się na wspaniałą całość. W cyklu Podróże do oceanu Reik Martina Havlová dokumentuje ślady prehistorycznego oceanu, który niegdyś istniał na naszym terenie. Powstałe obrazy są poetyckim przystankiem w czasie. Alžbeta Huclová zajmując się rodzinnym archiwum fotograficznym, w humorystyczny sposób konfrontuje przeszłość i teraźniejszość. Marie Sedelmayerová dokumentuje ironiczny performance, którego temat to „Kobieta”. Martin Král bada zjawiska mediacji oraz hipermediacji we współczesnej kulturze wizualnej – przy czym okazuje się, że obie procedury prowadzą do jednego celu, którym jest badanie rzeczywistego świata i sposobów w jaki go postrzegamy.
Štěpán Grygar
Die Ausstellung stellt eine Auswahl studentischer Arbeiten dar, die an der Abteilung für angewandte Fotografie der Ladislav Sutnar Fakultät für Design und Kunst der Westböhmischen Universität in Pilsen entstanden sind. Obwohl die Bildsprachen einzelner Autoren unterschiedlich sind, ist allen das Bemühen gemeinsam, die Welt um uns herum zu erkunden.
Barbora Bačová kombiniert Fotos von ihren Reisen mit denjenigen, die sie in ihrer slowakischen Heimat gemacht hat. Daraus entstand eine persönliche Sonde in die gegenwärtige Gesellschaſt. Ihre Fotografien sind magische Bilder, und ihre Anordnung erinnert an die Sprache des Films. Die Arbeiten von Tereza Dudíková zeigen einen subjektiven Blick auf die Architektur eines in die Landschaſt gesetzten monumentalen Baukomplexes. Die Arbeiten entstanden unter unterschiedlichen Lichtbedingungen und bilden ein grossartiges Ganzes. Martina Havlová dokumentiert im Zyklus Von den Reisen zum Rheischen Ozean vorzeitliche Spuren des Ozeans, der in unserem Gebiet einst existierte. Es entstand ein poetisches Innehalten angesichts der Vergänglichkeit der Zeit. Alžbeta Huclová arbeitet mit dem fotografischen Archiv ihrer Familie und konfrontiert auf humorvolle Art Gegenwart und Vergangenheit. Marie Sedelmayerová dokumentiert eine ironisierende Performance zum Thema „Frau”. Martin Král untersucht das Phänomen der Mediation und Hypermediation in der zeitgenössischen visuellen Kultur. Beide Verfahren führen zum selben Ziel, die wirkliche Welt wie auch die Methoden ihrer Wahrnehmung zu erkunden.
Štěpán Grygar
The exhibition presents a selection of student works created at the Department of Applied Photography of Ladislav Sutnar Faculty of Design and Art of the University of West Bohemia in Pilsen. Although the visual languages of individual authors vary, they all explore the world around us.
Barbora Bačová combines photos of her travels with those she made in her Slovakian home. The result is a personal probe into contemporary society. Her photographs are magical images, and her arrangement is reminiscent of the language of film. The works of Tereza Dudíková show a subjective view of the architecture of a monumental building complex set in the landscape. The works were created under various lighting conditions and form a magnifi-cent whole. In the cycle Travels to the Rheic Ocean Martina Havlová documents prehistoric traces of the ocean that once existed in our area thus creating a poetic pause in the face of the transience of time. Alžbeta Huclová works with the photographic archives of her family, in a humorous way confronting the present and the past. Marie Sedelmayerová documents an ironic performance on the subject of “woman”. Martin Král investigates the phenomenon of mediation and hypermediation in contemporary visual culture – and it turns out that both methods lead to the same goal, which is to explore the real world and the methods of its perception.
Štěpán Grygar
PL
DE
EN
Marie Sedelmayerová, Kobieta, 2018
Marie Sedelmayerová, Woman, 2018
Martin Král, bez tytułu , 2017
Martin Král, untitled, 2017
Barbora Bačová, bez tytułu, 2018
Barbora Bačová, untitled, 2018
Alžběta Huclová, W moim życiu, dyptyk
Alžběta Huclová, In My Life, diptich
Tereza Dudíková, Wapiennik, 2019
Tereza Dudíková, Lime-kiln, 2019
Martina Havlová, Podróże do oceanu Reik , 2019
Martina Havlová, Travels to the Rheic Ocean, 2019