lAbiRynT 2020
23
24
25
X
Akademia
Akademie
Academy
Fotorelacja
Bildbericht
Photorelation
Wystawy
AusstellungeExhibition
Mapka
Karte
Map
Archiwum
Archiv
Archives
Katalog
Katalog
Catalog
Organizatorzy
Organisatoren
Organizers
Idea
Idee
Idea
Immersja – moment zanurzenia
Moment of Immersion
Immersion – der Moment des Eintauchens
autor | artist | Autor: Maciej Sperski (1980)
miejsce | place | Ort: Volkshochschule, Gartenstraße 1, Frankfurt (Oder)
Immersja to termin dotyczący, w tym wypadku, gier komputerowych, oznaczający moment tak zwanego zanurzenia zmysłów w rzeczywistości elektronicznej.
Na wystawie pokazuję zestaw obiektów, które są moją refleksją nad momentem zatracenia się w środowisku gier komputerowych / gier wideo. Ideą projektu jest dotarcie do istotnych elementów tego stosunkowo młodego medium oraz próba przeniesienia charakterystycznych dla gier wideo cech w obszar instalacji i obiektów plastycznych. Celem tego zabiegu jest chęć odnalezienia i zdefi-niowania tego, co stanowi o tożsamości rozrywki elektronicznej. Chodzi mi o przeprowadzenie eksperymentu, który ma odpowiedzieć na pytanie, co by było, gdyby z rzeczywistości wirtualnej wydobyć pewne cechy i poprzez wgląd w nie z dystansu określić, czym te elementy są tak naprawdę i jak rozumieć media wirtualne.
Cykl zawiera obiekty:
Symulator FPP (instalacja interaktywna)
Symulator TPP (instalacja interaktywna)
A Przeszukaj: Lis (obraz + wideo)
Soſtbox (obiekt wideo)
Album rodzinny (obiekt)
Immersion ist ein Begriff für, in diesem Fall, Computerspiele, der einen Moment des sogenannten Eintauchens der Sinne in die elektronische Realität bedeutet.
Die Ausstellung zeigt eine Reihe von Objekten, die meine Reflexion über den Moment sind, in dem man sich in der Umgebung des Computer-/Videospiels verliert. Die Idee des Projekts besteht darin, die wesentlichen Elemente dieses relativ jungen Mediums zu erreichen und zu versuchen, die für Videospiele charakteristischen Merkmale in den Bereich von Installationen und plastischen Objekten zu übertragen. Ziel ist es, herauszufinden und zu definieren, was die Identität der elektronischen Unterhaltung ausmacht. Ich meine, ein Experiment durchzuführen, um die Frage zu beantworten, was passieren würde, wenn bestimmte Merkmale aus der virtuellen Realität extrahiert würden, und durch Einblick in sie mit einer gewissen Distanz zu bestimmen, was diese Elemente wirklich sind und wie virtuelle Medien zu verstehen sind.
Der Zyklus enthält Objekte:
FPP-Simulator (interaktive Installation)
TPP-Simulator (interaktive Installation)
Such doch mal: Fuchs (Bild + Video)
Soſtbox (Video-Objekt) Familienalbum (Objekt)
Immersion is a term relating in this case to computer games, describing the moment when your senses are totally immersed into electronic reality.
In the exhibition, I show several objects that for me represent the moment of losing oneself in the environment of computer games / video games. The idea of the project is to get to the core of this relatively young medium and to try to transfer the features characteristic of video games into the area of installations and artistic objects. The purpose of this procedure is to find and define what constitutes the identity of electronic entertainment. I want to conduct an experiment that would provide answers to the question of what would happen if certain features were extracted from virtual reality and – by looking at them from the outside – to determine what these elements really are and how to understand virtual media.
The series includes following objects:
FPP simulator (interactive installation)
TPP simulator (interactive installation)
A Search: Fox (image + video)
Soſtbox (video object)
Family album (object)
PL
DE
EN